De mooiste beelden ooit gezien! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu De mooiste beelden ooit gezien! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu

De mooiste beelden ooit gezien!

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

02 Februari 2011 | Verenigde Staten, Phoenix

Ik zal bij het begin beginnen. Donderdag 23 december, werd er s’ochtends vroeg op m’n deur gebonsd MELISSA MELSSA!!! Dus ik met mn slaaperige oogjes de deur openen, het was Sarah. There are donuts downstairs! Waaaat heb je me daarom wakker gemaakt hihi.. naja ik dus maar naar beneden, maar daar kreeg ik het nieuws dat de donuts niet echt het punt waren waarom Sarah me wakker had gemaakt, maar dat we naar de Grand Canyon gingen! (Sarah vond blijkbaar de donuts belangrijker dan de Grand Canyon). Het was ong. 3,5 uur rijden, wat trouwens erg snel voorbij ging. Toen we daar aan kwamen, het was echt zo mooi! Ik wist echt niks om te zeggen! Ik had wel veel foto’s enzo gezien, maar dat is echt flut ten opzichte van het echte! Er was een hele route die je kon doen langs de Canyon, we hebben niet de hele route gedaan, maar wel een groot deel. Zo kon je allemaal verschillende delen van de Canyon zien. We hebben die nacht in een hotel geslapen, en zijn de volgende ochtend nog even terug geweest. Om een uur of 12 zijn we naar Flagstaff gereden (ong. een half uurtje van de Canyon vandaan) waar allemaal sneeuw lag! We hebben met z’n allen een enorme sneeuwpop gemaakt, en lekker gespeeld met de sneeuw. K vond het echt raar dat je na ong. 2 uur rijden in de sneeuw zit, en we hier thuis gewoon in een drie kwartsbroek en een topje kunnen lopen. Het waren en 2 super dagen, en totaal onverwacht ! Ze plannen hier eigenlijk nooit wat, dus elke dag is weer een verrassing.

25 December was natuurlijk kerstavond (CADEAUTJESS!). Emilee, Sarah en ik hadden een groot plan gemaakt dat we Santa zouden zien. Want het zat hun nogal dwars dat ze die beste man nog nooit hadden gezien! Dus ik had m’n alarm om een uur of 11 gezet, en ik moest Emilee en Sarah wakker maken. (Tricia en Alan mochten het natuurlijk niet weten.. hihi ‘’ik had ze stiekem al ingelicht’’) Maar wij dus op de bank slapen, wat echt voor geen meter wou. We hebben hier namelijk 4 katten, een hond en een kerstboom (kerstboom en katten gingen niet echt heel goed samen) . Dus na een uurtje of 2 hadden Emilee en Sarah het wel gezien beneden, dus gingen we weer naar ons bed. S’ochtends vroeg om 6 uur werd ik al weer wakker gemaakt dat er cadeautjes lagen onder de kerstboom!! We hebben met z’n allen de pakjes uitgepakt (Ik heb echt nog nooit zoveel cadeautjes in mn hele leven gezien!) Ik zal even een paar dingen opnoemen die ik had gekregen:
- IPOD touch!!!!!!!! Aaaaahhhhhhhh
- Tas
- Horloge, oorbellen en armband
- Geurtjes
- Een vertaal computer
- Agenda
- Make- up doos
- Itunes giftcard
Ik had gevraagd voor een ring met de initialen van iedereen, S= Sarah, E=Emilee,M=Melissa,T=Tricia, A=Alan. Als je dat dan achter elkaar zet staat er SEMTA, wat ook wel een beetje lijkt op Santa ! (en mijn baby voor het schoolproject z’n naam was SEM hihi ..) Ben echt super blij met de ring, dan heb ik altijd een klein stukje van hun bij me als ik weer terug ga naar Nederland.

We zijn in de vakantie ook nog naar een High school band competitie geweest. Het werd gehouden in een groot Football stadion (Cardinals). Er waren een stuk of 15 high school bands die een enorme show hielden. Er waren ook nog 2 college bands , die bands waren echt enorm! Misschien wel met 500 mensen, dat was echt super mooi!

Nieuwjaasdag, tsja dat was best wel een tegenvaller. Ik had wel echt even wat anders voorgesteld van een Americaanse Nieuwjaarsavond. We waren om een uur of 8 naar de bioscoop gegaan. Ik heb met Emilee en Sarah een tekenfilm gezien, en Alan en Tricia waren naar een andere film geweest. Om een uur of 11 waren we weer thuis. Toen hebben we even ‘’de klok’’ gezien. Toen het tien over 12 was gingen we op bed!! Ik ging nog even uit m’n raam kijken voor vuurwerk, maar echt helemaal NIKS!! Het was echt super stil op de weg, en het leek net alsof iedereen al aan het slapen was. GELUKKIG 2011!

Na de vakantie begon het 2e semester al. We waren dus al over de helft van het schooljaar. Jeetje waar is de tijd gebleven. Omdat het nu het 2e semester is, hebben heel veel een ander schoolrooster. Dat vond ik wel erg rot, omdat ik best wel veel vrienden al gemaakt had, en die nu allemaal in andere klassen zitten !! We zijn nu al weer een tijdje verder, en gelukkig heb ik al weer veel nieuwe vrienden gemaakt. Mijn rooster is trouwens niet echt veranderd. Alleen mijn economie klas is nu government geworden (jekkie, dat is echt dodelijk saai.. maar met onze klas kunnen we er wel een feestje van maken :P hihi)

Toen Tricia mij Woensdag 19 Januari naar school bracht, en wij in de rij stonden bij de drop off, kwamen er 4 polities aan rijden met zwaailichten en sirenes aan, en die reden de parkeerplaats van mijn school op! Een paar minuten later kwam de Dean (een of andere hoge piet) naar buiten rennen, en sloot alle poortjes van de drop off, zodat niemand meer in of uit de school kon. Daarna kwamen er nog een stuk of 4 polities met zwaailichten aan rijden! Het leek echt net een film, en ik dacht echt: DAAR GA IK ECHT NIET MEER NAAR BINNEN VANDAAG! Hihi, dus we zijn maar naar huis gegaan. Ik had een paar vrienden van school gesmst of ze in school waren, en of ze wisten wat er aan de hand was. Veel van hen waren in de school, maar hadden geen idee wat er aan de hand was. De volgende dag werd uitgelegd dat er de dag ervoor (Dinsdag) een gevecht was geweest bij de bushalte tussen 4 meisjes (van onze school) en een van de meisjes had de ander haar vinger gebroken. De Woensdags hadden diezelfde meisjes weer een gevecht gehad in de kantine van de school. De meisjes hadden toen hun moeders gebeld, en die waren naar school gekomen. Een van de moeders had een shock apparaat mee genomen, en die andere moeder in het gezicht geshockt! Toen had die andere moeder geroepen dat ze iedereen van de hele school van kant zou maken. Dus toen had de school de politie gebeld, en had de school een lock-down (niemand in of uit de school). Een van de moeders is gearresteerd (welke weet ik niet) en de meisjes zijn van school geschorst. Tsja zo realiseer je je wel opeens dat je niet in een boere gat zit, maar in Amerika!

Zaterdag 22 januari waren om 5.30 uur vertrokken richting Flagstaff. Alan, Emilee, Jessy (buurman) en ik gingen SKIEEN !! AAAAAHHH ! Het was echt zo gaaf !! We hadden echt super lekker weer, niet te koud, niet te warm. Emilee die had nog nooit geskied, dus die had skielessen genomen. Alan die bleef bij Emilee, en ik ging met de buurman de ‘’moeilijkere’’piestes doen. Jessy is een hele goeie snowboarder, dus dat was wel leuk. Ik had al 6 jaar niet geskied, maar het ging echt super goed. We zijn helemaal naar de top geweest, en hebben alle piestes gedaan. Het uitzicht was echt zo mooi boven op de top. In de verte kon je de Grand Canyon ook zien.
De volgende dag zijn we met z’n allen wezen sleeen. Tricia en Sarah waren de vorige avond gekomen, en we hadden overnacht in een hotel. Het sleeen was niet echt super, omat er vooral ijs lag daar waar we gingen sleeen, maar het was wel leuk voor even. Diezelfde middag zijn we nog naar huis gereden, en hebben lekker uitgerust van een super weekend!

Ik wou iedereen bijdeze nog even bedanken voor de super leuke kaartje die ik allemaal gekregen heb, BEDANKT!!

Vorige keer was ik de ‘’weet je datjes’’ vergeten, dus ik zal nu een paar extra doen!

Wist je dat:
- Heel veel leerlingen bij mij op school piercings in hun wangen hebben. (dat is echt DE rage hier)
- De meeste huizen hier een code hebben op de garage deur. Dat is lekker handig, zo kun je nooit de sleutel vergeten.
- LOL, Laugh out loud betekend! Misschien wist iedereen dat al, maar ik niet ! hihi..
- Sarah echt super mooie opmerkingen heeft:
38-9 = 27! No Sarah it’s 29 (zeg ik dan), Sarah zegt dan: Maby in Holland, but here it’s 27!!
- Je hier meestal gratis je glas of popcorn weer kan laten bijvullen!
- IEDEREEN echt super verslaafd is aan z’n mobiel (ik durf niet te vragen hoeveel ze daar per maand voor betalen, want dat overleef ik niet denk ik)
- Hier mensen langs de weg staan die borden vast houden om reclame te maken. Maar ze bewegen die borden als een gek, dus niemand die het kan lezen.



  • 03 Februari 2011 - 06:54

    Heit:

    Melissa,heb op de vroege ochtend je verslag weer even gelezen en sta weer met de mond vol tanden over dingen die je weer beleeft,ja Amerika is toch wat anders dan Aldeboarn.

    Groetjes Heit

  • 03 Februari 2011 - 14:47

    Janine:

    OMG HOE AMERKA ACHTIG IS DIT VERSLAG xD echt vet awesome! :) Altijd leuk om die verhalen te lezen wat jij allemaal wel niet mee maakt daar :)

    Liefs Janine

  • 03 Februari 2011 - 20:35

    Sieuwke:

    Wat een verhaal weer! leuk leuk, en dat je dat met dat shock ding echt mee maakt :O O my god, wat overdreven.. als 2 kinderen ruzie hebben, en dat de politie er dan OOK nog bij komt :| net zo'n high school film ;)
    maar wat vet dat je hebt geskied en naar de Grand Canyon bent geweest! heb je dat ook maar weer gezien :D
    kan niet wachten op het volende verhaal!! ;) xx

  • 06 Februari 2011 - 13:01

    Riekus En Grietje:

    Hoi Melissa

    Wat weer een prachtig verslag ,je ziet heel wat van het land echt geweldig.
    Nu geniet er maar van

    Veel liefs uit Sneek

  • 06 Februari 2011 - 14:47

    Henny Boschma:

    hey hoi melis, hoop dat je ook koos zijn verslag krijgt , wist weer niet hoe hij hem moest verzenden.
    nu probeer ik het ook maar eens . Meid wat beleef jij daar wat , maar wat gaat de tijd ook snel. Nog maar een paar maand en dan ben je al weer in Nederland.
    Maar ook dan staat je weer wat nieuws te wachten. Wonen hier in Drachten en weer een nieuwe school.
    Groetjes Henny


  • 06 Februari 2011 - 14:49

    Koos Boschma :

    Ik wil wel graag een weekje met je ruilen. Wat is het daar mooi en wat is het weer hier slecht.

    groeten Koos.
    ps. toch nog gelukt het verzenden hahahahah

  • 06 Februari 2011 - 18:41

    Buuv. Gerda:

    Hallo Melissa,
    Wat heb je weer van alles beleeft zeg!
    Het is ook geweldig dat ze je daar overal mee naar toe nemen en het kan nu nog, want zolang ben je daar ook niet meer.Niemand kan dit ooit van je afnemen he!
    Nou geniet van al het leuks wat nog op je pad komt. groetjes van ons.

  • 06 Februari 2011 - 20:08

    Gerrie Oosterbaan :

    Hey Melissa,

    Wat een mooi verslag. Het werd ook wel tijd voor een reactie, sorry. Dan maar een wat langer verhaal nu.
    Een 10 voor de baby, dat heb je maar weer. Je hebt dus ook een eigen kat, grappig dat die jaloers was op de baby. Maikel kan natuurlijk niet mee in mei in de koffer. Je vader vertelde het verhaal van school met de politiebusjes etc. Dat is wel even schrikken, ze vinden het geweldig dat je het zo naar je zin hebt maar missen je natuurlijk wel.Wat prachtig, die ring, wat zullen ze je missen als je weer terug gaat en idd wat een kado's, ja, zo gaat dat in America, het is weleens wat overdone. Wat een leuk gezin, dat heb je enorm getroffen. Dus ...... de Grand Canyon, fabulous, ik gooi er af en toe ook maar eens een Engels woord tussen.
    Awesome schijnt ook een cool woord te zijn, wat veel gebruikt wordt tegenwoordig. Mem vertelde ook al dat je het erg druk hebt en ook dat je ging skien. Wat dat betreft is Aldeboarn wel erg saai. Jammer dat jullie gaan verhuizen en voor jouw jammer dat je niet meer terugkomt op je "oude" kamertje. Je komt vast nog wel eens in Aldeboarn. Je gaat toch niet in Drachten turnen?
    Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor de gymnastiekuitvoeringen, jammer dat jij daar deze keer niet bij kunt zijn. Melissa, heel veel plezier nog, genieten nu het nog kan, ook van het klimaat (driekwartsbroek en topje las ik). Hier harde wind en regen. O ja, dat met die bands, dat lijkt mij helemaal geweldig om mee te maken. Ik volg hier de serie Glee, ook zo'n typisch Amerikaanse serie maar wel erg leuk. Wij, de dames Hartmans en Oosterbaan, zijn op Zoek naar Zorro geweest in Hilversum, dat was ook awesome. Ciao, groetjes,

    Gerrie Oosterbaan

  • 07 Februari 2011 - 09:56

    Buurman Jeroen :

    Hoi Melissa,

    Hoe gaat het daar? ik bekijk zo nu en dan wel is je foto's erg indrukwekkend allemaal! Ik hoop dat je het daar erg naar je zin hebt.

    Groetjes en nog heel veel plezier!

  • 08 Februari 2011 - 17:37

    Baukje:

    Wat ben ik toch weer jaloers op jou, wat jij allemaal wel niet beleefd!
    Ik vind het echt super voor je, maar stiekem hoop ik toch dat je weer snel thuis komt.. ^^
    Grapje, hoor! Ga jij nog maar even lekker lol maken daar!
    Je wordt daar lekker in de watten gelegd, wat een cadeautjes!

    Echt heel leuk om elke keer weer je verhalen te lezen!

    Veel liefs van hier! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

Mijn high school jaar

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2011

Het laatste..

27 April 2011

PROM!

12 Maart 2011

Hollywood + Disneyland

02 Februari 2011

De mooiste beelden ooit gezien!

22 December 2010

Al weer halverwege
Melissa

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 75447

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 18 Mei 2011

Mijn high school jaar

Landen bezocht: