PROM! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu PROM! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu

PROM!

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

27 April 2011 | Verenigde Staten, Phoenix

Ik kreeg al te horen dat ik op moest schieten met een verslag schrijven, want iedereen was zo benieuwd hoe prom was! Nou het was echt super ! Ik zal even een beetje vertellen hoe het allemaal ging.

De voorbereidingen begonnen ong. een maand geleden al. Ik moest natuurlijk een mooie jurk hebben, schoenen en sieraden. Die jurken waren allemaal onmenselijk duur, maar we hebben er een gevonden! We hadden een leuke groep, die werd alleen wel steeds groter, want steeds meer mensen kregen een ’date’ haha, maar dat is natuurlijk alleen maar leuk. Hoe meer mensen hoe meer vreugde zeggen ze toch altijd?! Jared was mijn date. Hij zat in het eerste school semester in mijn mentorklas, en we konden het altijd wel goed met elkaar vinden.

Vrijdag (de dag voor prom) was ik met 2 vriendinnen naar een nagelsalon geweest, en hebben we onze nagels laten doen. Ik zei dat ik ze zo kort mogelijk wou, want het was m’n eerste keer dat ik nepnagels had. Toen ik thuis kwam vond ik ze nog veel te lang, dus ik heb ze nog korter geknipt haha… maar ze zagen er wel erg mooi uit. Daarna ben ik met Jared, zijn pak op gaan halen. Hij had van te voren mijn jurk al gezien, omdat hij de kleur moest weten voor z’n pak. T was een mooi pak, en de perfecte kleur!

Zaterdagmorgen lekker uitgeslapen. Om een uur of 1 is Tricia begonnen met mijn make-up. Zij heeft gewerkt als visagiste, dus ze is wel erg goed in make-up doen. Tricia en de buurvrouw hebben mijn haar gedaan. We hadden eerder die week al wat haarstijlen geprobeerd, maar het is toch weer wat anders geworden. Om half 4 kwam Jared me ophalen. Ik moest boven wachten, en dan zouden ze me bellen als ik naar beneden mocht komen. Toen ik het traplopen op mn hoge hakken had overleefd, hebben we wat foto’s gemaakt en elkaar de bloemen gegeven. Voor prom ‘moet’ de jongen een corsage kopen voor zijn date en het meisje een boutonniere voor hem. De corsage gaat om je pols, en de boutonniere op zijn pak. Daarna zijn we naar een vriend van ons zijn huis gereden, en hebben alle ouders (van onze hele groep) foto’s genomen. Toen alle foto’s waren genomen, zijn we zowat naar de andere kant van de stad gereden voor het diner. Het was wel erg gezellig, dus de moeite waard. Om 8 uur begon het feest. Het was erg mooi aangekleed, en iedereen zag er super mooi uit. Het thema was: Midnight in Paris. In het begin was er nog niemand aan het dansen, maar daar hebben wij natuurlijk wel even verandering in gemaakt haha! We hebben ook nog een hele tijd met z’n allen buiten gezeten, want het was erg lekker weer, en het zag er buiten ook echt super uit. Een van mijn vriendinnen is ook nog prom Queen geworden, dus dat was ook erg leuk. (alle studenten stemmen voor het populairste/leukste meisje van de school) De tijd vloog echt voorbij, en het was zomaar 12 uur. Na de tijd zijn we nog naar een party geweest, maar dat was niet echt een succes. Mensen waren domme dingen aan het doen, dus toen dachten we; hier moeten we maar weg! De helft van de groep is toen nog om ontbijt gegaan, en de andere helft is naar huis gegaan. Jared en ik zijn naar huis gegaan, want hij moest zondag morgen om 5 uur al weer op (Pasen -> kerk).
Het was echt een avond om nooit meer te vergeten ! Senior prom 2011

We zijn nu officieel verhuisd (in Nederland) Ik heb het huis al even te zien gekregen met de webcam. Iedereen is hier ook aan het verhuizen! De buren zijn ongeveer twee weken geleden verhuist. We hebben geholpen om alles naar hun nieuwe huis te brengen. De buurvrouw is in verwachting, en ze verwachten eind mei hun tweede kindje, een meisje (Kayla). Dus ik hoop dat ze bevalt voordat ik vertrek, maarja dat zal vast wel niet hihi.. Emilee en Sarah missen ons buurjongetje wel heel erg, want daar speelden ze altijd mee. Verder zijn oma, Lori (tante) en Zachary (neefje) nu ook aan het verhuizen. Zij hebben ook net een ander huis gekocht, en daar moet nog veel aan gebeuren. Dus we zijn daar nu ook druk aan het werk. And last but not least: Alan en Tricia hebben ook net een nieuw huis gekocht. Die gaan 28 mei verhuizen. Een paar dagen nadat ik vertrek. Ze willen dichter bij turnen wonen, omdat ze nu altijd 45 min. Moeten rijden (+45 min terug) om Emilee en Sarah naar turnen te brengen. Sarah is trouwens een niveau omhoog gegaan, en traint nu 9,5 uur per week. Emilee gaat volgende week beginnen met haar nieuwe rooster, en zal rond de 13 uur per week gaan turnen. Ze trainen niet op dezelfde dagen, dus Alan en Tricia moeten 6x per week naar turnen rijden. (45 min heen,3 uur wachten en 45 min. terug) Tsja..

17 maart was het Sint partick’s day. Dat is een Ierse traditie. Eigenlijk weet ik niet precies wat het is, maar het komt er op neer dat je iets groens moet dragen, of mensen mogen je knijpen. De meeste mensen droegen dus groen. Was wel grappig om te zien. Ik had Emilee en Sarah hun haar groen ’geverfd’.

Ook hebben we een yardsale gehouden. Zoals het het al zegt, een verkoop in de tuin. We waren s’ochtens om 7 uur al opgestaan, om alles klaar te zetten. Ik verwachtte niet echt dat er veel mensen zouden komen. Als je dat in Nederland zou doen, zou d’r niemand komen. Maar het liep echt storm! We hebben echt super veel spullen gekocht (waar ik weer m’n prom dress van kon kopen :D)

Zaterdag 26 maart zijn we naar een honkbal wedstrijd geweest. Het was niet een normale honkbal wedstrijd, maar een ‘spring game’. Het is een oefenwedstrijd, en je hebt geen vaste zitplaatsen. Iedereen zit in het gras, en is wat aan het zonnen en relaxen. Het was erg lekker weer, dus ik heb me wel vermaakt. Honkbal is niet echt mijn sport, het is nogal langzaam en heeft niet heel veel actie.

Verder ben ik een tijd erg ziek geweest. Ik had al een hele tijd een hoest, maar het was niet heel erg. Op een dag was het zo erg, dat ik elke 10 sec. wel moest hoesten. Dus ik was er helemaal klaar mee. We zijn naar de dokter geweest, en ze dacht dat het allergie was. Ik had medicijnen gekregen, en het moest over zijn na 3 dagen. Na 3 dagen was het niet over, het was erger geworden. We hadden echt alles geprobeerd, maar niets hielp. Dus we zijn weer naar de dokter gegaan, en ze hebben tests gedaan. Ze vermoeden dat het kinkhoest was. Ik hoest nog steeds, maar het is gelukkig veel beter. Waar ik vooral gek van werd, is dat iedereen dacht dat het een nies was. Dus ik kreeg de hele dag ‘ bless you’ te horen.. !! Iedereen in de familie was zo lief voor me! Ik had echt geen betere hostfamilie kunnen wensen!

Ow en ik moet jullie echt even vertellen over mijn senior project. Het grote project in onze Engelse klas. We moesten een verslag schrijven over een beroep. Je moest onderzoek doen, en dan een 3 pagina lang verslag typen (dubbel enter). Ik mag het niet zeggen, maar ik doe het toch.. onze leraar is niet echt slim, en dat wist ik. Dus ik had 2 pagina’s getypt, en de rest opgevuld met plaatjes! Die man had niks door, dus ik had full credit voor mijn verslag ! (alle punten die je kunt krijgen). Een week later moesten we een presentatie houden over het beroep waar je onderzoek naar had gedaan. Het moest minimaal 6 minuten lang zijn. Maar aangezien ik die leraar een beetje kende … was mijn presentatie 2 minuten, en had ik een prachtige quiz gemaakt. Het duurde ongeveer 2 minuten om de quiz uit te delen + 3 minuten om de quiz te maken... tadaaaa 7 minuten! En die man mij maar complimenten geven dat ik zo lang had gepraat en zo veel tijd had! Hahaaahaa… ! Die leraren van hier... ?!!?

Afgelopen woensdag hebben we geholpen bij de voedselbank. Het was speciaal deze keer, omdat het zondag Pasen was. Er waren enorm veel mensen. Ongeveer 850! Ik ging helpen om alle popcorn te maken. Ook iedereen kreeg een easterbasket met allemaal leuke spulletjes. Ik realiseerde me nooit echt goed dat mensen echt naar de voedselbank gaan, maar het is erg goed dat zulke plaatsen bestaan. Het eten was erg goed, en de mensen die daar werken waren zo aardig. Het was erg leuk om alle kinderen zo vrolijk te zien en te zien dat mensen het zo waarderen dat je helpt. Het voelde goed om iets voor hun te doen.

Met Pasen zijn we naar de buren geweest (hun nieuwe huis. Daar hebben we eerst lekker met z'n allen gegeten, en daarna hebben de ‘ouders’ paaseieren verstopt. Ze hadden 145 eieren! Ik heb met de kinderen paaseieren gezocht. Het was wel grappig, want iedereen was aan het rond rennen. Ik had van oma een Itunes kaart gekregen (muziek voor mn ipod) en verder vooral snoep. Ook hadden we nog een easterbasket van Alan en Tricia gekregen. Nog een Itunes kaart, en ik had een hele grote chocolade paashaas :D


Wist je dat:

- Ik hier nog geen enkele spin heb gezien (afkloppen)
- Het aanstaande vrijdag senior ditch day is (senior spijbel dag)
- Heel veel mensen hier klagen over dat de benzine zo duur is, maar het eigenlijk maar € 0,65 per liter !
- Een van m’n beste vriendinnen van hier mij vorige week vertelde dat ze zwanger is !! Oeps..
- Ik in precies 1 maand al weer in Nederland ben!


Bedankt voor het lezen! En laat svp een berichtje achter :D

Veel liefs

  • 27 April 2011 - 05:00

    Heit:

    Goedemorgen,wat weer een verslag,we hadden je nog niet gesproken maar over wat ik allemaal gelezen heb heb je weer fantastische weken gehad,nog een maandje dan zien we je weer.

    Heit

  • 27 April 2011 - 06:09

    Ingrid:

    Wat eeen coeel verhaal zeg! je beleeft daar volgens mij echt van alles leuk man! alweer een beetje zin om naar huis te gaan of niet echt? wil je nog wel even blijven!?:P
    spijbeldag waarom hebben wij dat niet.... lijkt me wel wat! Nou meid nog heeeel veeeel plezier de laatste maand. geniet er van!

    xx

  • 27 April 2011 - 06:49

    Mem:

    Heee, Meisie
    Ik heb je verhaal net ook gelezen, jammer genoeg hebben we nog geen persoonlijk contact gehad maar dat komt snel. Je had al wat verteld in de mail en prachtige foto's gestuurd, geniet nog lekker van je laatste maand daar, en ik kan niet wachten om je een dikke knuffel te geven!
    Dikke tût, Mem

  • 27 April 2011 - 06:52

    Esther:

    Hee Melis,

    Echt ontzettend leuk allemaal! Zo leuk om te lezen, echt super dat je het zo getroffen hebt daar!!

    x

  • 27 April 2011 - 10:30

    Marlieke:

    Heeee!

    Wat een lang dagboek deze keer :) Leuk om al je ervaringen te lezen, wat een apart gedoe zeg dat Prom! Maar zo te zien wel erg leuk :)
    Heel veel plezier nog de komende maand! Wat een ervaring zoiets zeg, vind het nog steeds heel knap van je dat je dit gedurft hebt.

    Liefs! xx

  • 27 April 2011 - 11:55

    Grietje:

    Hoi Melissa
    Wat weer een prachtig verslag en wat zie je er mooi uit.
    Vorige week zijn we even in drachten geweest bij heit en mem .wat een mooi huis,nog even en dan ben je weer in Drachten.
    We zijn net terug uit Istanbul en hebben een prachtige reis gehad.
    Nu Melissa nog veel plezier de laatste weken
    Zien je snel
    Liefs Riekus en Grietje

  • 27 April 2011 - 19:39

    Buuv Gerda:

    hee melissa,
    wat zie je er geweldig uit in die mooie jurk! wauw!
    fijn dat je straks weer thuis komt he, maar je zal ook wel erg onwennig worden van alle mensen daar.
    nou we komen nog eens bij je ouders langs hoor ,hoop dat je er dan ook bent!
    gr gerda.

  • 28 April 2011 - 20:54

    Ilse:

    Hoi Melissa,
    met een grote lach op mijn gezicht heb ik je verslag gelezen. Wat kun jij prachtig vertellen, ik krijg er gelijk een beeld bij. Wat een super ervaring zeg zo'n Prom. En wat zie je er geweldig uit, schitterend! Leuk hoor om te zien. Ik vind het leuk om te lezen dat je zo geniet van alles wat je meemaakt. Hoop dat je gauw weer helemaal opknapt, vervelend zo'n hoestje. Het schiet al erg op nu... nog even en dan ben je weer in Nederland. Zou eerst ook wel weer even wennen zijn. En afscheid nemen valt ook vast niet mee, want je hebt het fijn daar. Ik wens je nog een hele mooie en fijne laatste maand toe!

    Liefs Ilse

  • 28 April 2011 - 21:23

    Henny Boschma:

    hoi melis,
    Meid wat zie jij er prachtig uit op die foto's ,en ook je date lijkt goed. leuk stel samen. Ook is het erg leuk om steds je verslagne te lezen , zal ik straks wel missen hoor hahaha. Maar wat vervelend dat je ziek bent geweest , maar snel weer opkanppen voordat je terug naar nederland gaat , dan zien we je vast snel.
    groetjes Henny Boschma en familie.

  • 29 April 2011 - 13:26

    Fam.Hartmans :

    Ha die Melissa,
    Nou, nou, nou dus dat is nou PROM!
    Hoge hakken, sprookjesjurk, gelakte (lange) nagels en Jared met een boutonniere. Het lijkt bijna wel op het sprookjeshuwelijk van Kate en William...ha, ha...Leuk om deze ervaring te delen. En wat die st Patrickday betreft, volgens mij is er zelfs weleens een rivier groen gekleurd en groen bier getapt. Had die heilige destijds ook nooit verwacht. En wat die leraren betreft
    jij kunt ze "echt" om je vinger winden!
    Valt me wat tegen van de Amerikanen, het onderwijs is hier dus toch ietsjes beter.
    Ga nog even zo door Melissa, dit nemen ze jou nooit meer af. Groetjes van ons allemaal (Froukje)

  • 29 April 2011 - 19:44

    Gerrie Oosterbaan:

    Ha die Melissa,

    Wij waren wel weer toe aan een verhaal maar jij moet er met je drukke leven daar natuurlijk wel weer even tijd voor vrijmaken. Ook nog ziek geweest. Wat een prachtig verhaal, mooie foto's, het is wat met dat senior prom. Typisch Amerikaans en wat zie je er prachtig uit in die blauwe jurk en je date heeft zich ook flink uitgesloofd. Wat een toestanden met corsages etc. en van de trap af komen, ik zie het helemaal voor mij, een geweldige happening. Ook nog applaus toen je van de trap afkwam? Vandaag naar de wedding van Kate en William gekeken, wat een spektakel. Wat zul jij het hier straks saai vinden in Friesland en je Engels is natuurlijk very good. Ik zag dat het daar 31 graden is, wij hebben ook mooi weer gehad maar je zult wel weer aan het meestal frisse Friese klimaat moeten wennen. Gezellig zo'n spijbeldag, wat heb jij het geweldig getroffen met je gastgezin, daar blijf je vast wel contact mee houden, ze zullen je vast wel enorm gaan missen en jouw kat kun je natuurlijk ook niet meenemen. Heit en Mem en Remco zullen erg blij zijn dat je bijna thuis komt en jullie hond ook. Heel veel fun nog daar in Amerika en alvast een goede reis naar Nederland toegewenst.

    Groetnis, Gerrie

  • 02 Mei 2011 - 09:54

    Xantina:

    Hey, je kent me niet, maar ik ga volgend jaar naar amerika en lees daarom een blog van jou, omdat jij er nou zit :)
    Tis echt super leuk om te lezen. en dan krijg ik er nog meer zin in xD
    groetjes, Xantina

  • 12 Mei 2011 - 14:49

    Buuv Audrey:

    Oh melissa, Wat mooie jurken allemaal en die van jou ! Staat je geweldig.....
    Veel plezier nog even en maak er een mooie afsluiting van. Alvast een goeie reis en als je nog eens op de de Grootstrjitte komt wel even aanwippen hoor ! Gezellig.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

Mijn high school jaar

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2011

Het laatste..

27 April 2011

PROM!

12 Maart 2011

Hollywood + Disneyland

02 Februari 2011

De mooiste beelden ooit gezien!

22 December 2010

Al weer halverwege
Melissa

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 75449

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 18 Mei 2011

Mijn high school jaar

Landen bezocht: