Al weer halverwege - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu Al weer halverwege - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu

Al weer halverwege

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

22 December 2010 | Verenigde Staten, Phoenix

Ja, en dan zijn we al weer over de helft ! Ik had echt nooit gedacht dat de tijd zo snel zou gaan. Ik heb al weer zoveel beleeft en gedaan, mijn gastgezin neemt me echt overal mee naar toe. Er is eigenlijk geen dag/avond dat we niks doen. We hebben nu kerstvakantie, en er staat heel wat gepland, maar dat zal ik in m’n volgende blog vertellen.

Ik heb mijn baby gehad! Het was een jongetje, een halfbloedje. We hebben hem de naam Sam gegeven. Ik kreeg de baby vrijdag na schooltijd mee, en hij schakelde maandag ochtend om 7 uur uit. K vond het maar niks, soms moest ik ‘s nachts anderhalf uur de baby voeden. Tsja dat is ook zo met echte baby’s, maar dan krijg je soms een glimlachje ofzo, maar dit was een koude harde pop. Ik had 4 taken, de baby wiegen, boeren,eten geven, pamper verschonen. Maandag ochtend moesten we de baby weer inleveren, en kregen we ons cijfer ! Ik had een 100% (een A), ik had dus geen enkele fout gemaakt met de baby! Yeeeaah…Was alles gelukkig niet voor niets. Maikel (mijn kat) was ook heel blij dat de baby weer weg was, hij was echt super jaloers!

Voor school hadden we een project, we moesten ons eigen product maken, en verkopen. Onze groep ging puppets maken. (nouja ik eigenlijk, want had niet echt een hardwerkende groep) T was erg leuk om te maken, en ze zijn erg leuk geworden. K zal een foto uploaden met de puppets, Emilee en Sarah vonden ze ook helemaal geweldig, ze hebben al heel wat puppet shows gegeven.

Met thanksgiving (25 november) hebben we heerlijk gegeten. De hele familie was hier. Alan’s vader en stiefmoeder wonen in Canada, maar waren ook hier. In een klein deel van Canada spreken ze Frans, het deel waar Alan’s vader en stiefmoeder wonen. Dus de hele avond werd Frans gesproken, tsja dat was nooit echt m’n sterkste vak. Dus het was nogal moeilijk om alles te begrijpen. Maar het was erg gezellig, en het eten was super! (Alan is kok :D)

Thanksgiving avond zijn we naar Zoolights geweest. De hele dierentuin was versierd met lichtjes. Het was echt super mooi om te zien. Ze hadden heel veel bomen helemaal ingewikkeld met allemaal kleuren lichten, t was net een sprookje waar je in liep. Het grappige was, was dat alle dieren binnen zaten, dus heb geen dier gezien die avond!

Vrijdag 26 November was Black Friday, alle winkels hebben enorme korting, en het is overal super druk. Natuurlijk was ik zo eigenwijs om toch te willen winkelen! Tsja, dat wil ik natuurlijk zien. Eigenlijk vond ik het best mee vallen hoe druk het was, en heb lekker met Tricia kerst inkopen gedaan.

De nacht van 4 op 5 december, was ik naar beneden gegaan, om schoenen te verzamelen. Had 5 schoenen voor de deur gezet op een rijtje, met een brief in mijn schoen. ’s Ochtends om half 8 werd ik wakker gemaakt door Sarah en Emilee: Melissa, Melissa Sint Nicolas was here!! Hihi dus wij naar beneden, en ik de brief lezen. In de brief stond dat sinterklaas de cadeautjes had verstopt, en dat we moesten gaan zoeken! Hihi.. dus wij met z’n allen zoeken! En tadaaa.. in de garage stonden allemaal cadeautjes!

Er zijn deze maand erg veel licht parades. Ben naar 2 wagen parades geweest, en naar een boot parade. Ze waren allemaal erg mooi, en erg druk vooral. Overal mensen langs de weg, met stoeltjes, kleedjes en ETEN! Wat ik erg merk is dat de Amerikanen helemaal gek van kerst zijn. Heel veel verlichting en versiering. En het is echt abnormaal hoeveel kerstcadeaus ze hier krijgen! Alan ging het inpakken waar ik bij was, ik denk dat ik nog niet zoveel cadeaus in een heel jaar kreeg! (Dat ligt niet aan jullie hoor heit en mem !)

Twee weken geleden kreeg ik een e-mail vanuit Nederland met het onderwerp: online. Hmm.. wat kan dat nou betekenen. Zat in de klas, en ik die mail openen.

Melissa,

Het huis is verkocht. Ben vanavond wel online,je ziet maar even als je komt?

haha..Dat was zowat de hele mail. Dus dat word verhuizen! M’n ouders hadden al een erg mooi huis in drachten gezien, en hebben dat vorige week gekocht. K heb mijn kamer al even gereserveerd hihi.. Als ik dus terug kom van m’n grote reis, wonen we niet meer in Aldeboarn, maar in Drachten! T was wel even een raar idee om niet meer terug te komen in ons oude huis, maar t komt vast wel goed.

Afgelopen zaterdag ben ik met Tricia en Emilee de hele dag op pad geweest. We zijn eerst naar 2 resorts geweest. Super mooie parken (en duur !) we hebben wat rond gekeken en het enorme gingerbread house bekeken. Dat is een huis van allemaal snoepgoed en koek. Het was echt een enorm ding, met het thema Charlie and the chocolate factory. Daarna zijn we naar de mall (winkelcentrum) geweest. Ze hadden ook een H&M in de mall, de enige in heel Arizona. Lekker gewinkeld, en toen door naar het treinpark. Dat was een park waar een treintje reed, die langs allemaal kerstversiering reed. Er reed alleen maar 1 trein, en de rij was enorm. Dus we hebben niet gewacht op de trein.

De moeder van een vriendinnetje van Sarah is Nederlands. Ze had een hele tas gebracht met allemaal Nederlandse spulletjes erin. Echt super lief! Ze had borrelnootjes, dropjes, speculaasjes, erwtensoep, ontbijtkoek! HMMM… Ik mis de Nederlandse kost wel echt hoor, ze eten hier enorm veel kip. Geroosterde kip, gebakken kip, gefrituurde kip, kipnuggets, gerookte kip.. ongeveer alles wat je kunt bedenken. Ow en pizza ! Dat is hier ook heilig, vooral koude pizza zijn ze hier dol op.

We zijn wezen schaatsen hier! Dat was echt geweldig. Ze vonden mijn schaatsen allemaal super interessant. (had m’n schaatsen uit Nederland meegenomen) Ze hebben hier allemaal ‘ijshockey schaatsen’ en ze hadden nog nooit ‘’ echte’’ schaatsen gezien. T was een erg leuke middag!

We hebben nu 2 weken een ander turnrooster, in verband met de vakantie. Gister ging ik met de topturnsters mee trainen. Nou dat kan je wel raden dus, hard werken! Jeetje mineetje, en heb me toch een spierpijn vandaag! T was wel erg leuk, veel nieuwe dingen gedaan. En ik had les van Amanda. Dat is de eigenaar van de turnhal waar ik turn, en was Olympisch kampioen turnen.

** Iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst en een gelukkig 2011! **

Liefs Melissa


  • 22 December 2010 - 09:51

    Janine:

    Wou melissa, ik ben echt super jaloers op wat jij allemaal meemaakt! jemig, die zoolight was volgens mij echt schitterend! :O die bomen zijn écht helemaal verlicht ook. vet mooi :D Oh dat zal idd wel wat raar worden als je terug komt dat je dan in een nieuw huis bent :o heb je wel goed afscheid genomen van het huis? Goh ben benieuwd hoeveel kerstkado's je dan wel niet allemaal gaat krijgen onder de boom hier ligt ook nogal wat :P. ik ben aan het leren in de vakantie saai hé :P naja veel plezier in amerika fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar !! xXX

  • 22 December 2010 - 13:41

    Riekus En Grietje:

    Hoi Melissa Wat weer een leuk verslag en wat doe je veel leuke dingen echt super
    We wensen je hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar.

    Veel liefs Riekus en Grietje

  • 22 December 2010 - 14:23

    Marijke:

    Hoi Melissa,

    Bedankt voor het mooie verslag. Leuk om vanuit de VS te horen dat je ouders het huis verkocht hebben! Fijn voor ze, maar het zal idd gek zijn om niet weer thuis te komen in Aldeboarn.
    Wij wensen jou ook hele fijne Amerikaanse kerstdagen een een happy newyear! Geniet van alle dingen die voorbij komen.

    Dikke tut fan Marijke, Namle en Jiska

  • 22 December 2010 - 15:11

    Heit:

    He meid,ik zal een extra koffer sturen voor de terugreis,en wat betreft de nieuwe woning komt allemaal goed,dus op zolder!
    Ps weer een prachtig reisverslag gemaakt super.

    Groetjes heit

  • 22 December 2010 - 15:32

    Baukje:

    Wat heb je er weer een leuk verslagje van gemaakt! Ik vind het altijd weer leuk om te lezen wat je beleefd hebt. Ben wel jaloers op jou, zeg! Je wordt lekker in de watten gelegd daar, volgens mij! Wat heb je ook mooie en leuke foto's gemaakt.. (:

    Ik hoop dat je leuke kerstdagen hebt (wat wel moet lukken zo te lezen..) en dat je heel leuk het nieuwe jaar in gaat!

    Xx; Baukje

  • 22 December 2010 - 16:05

    Ilse:

    He hoi hoi!
    Wat heb je er weer een prachtig verslag van gemaakt meid! Erg leuk om al je belevenissen te lezen. Wat maak jij veel mee! En dan zit je al weer op de helft, wat gaat de tijd toch snel he. Het is fijn om te lezen dat je zo geniet! Ik wens je hele fijne kerstdagen toe, geniet ervan en een goed uiteinde en de beste wensen voor 2011.

    Liefs Ilse

  • 23 December 2010 - 11:02

    Henny Boschma:

    Hoi, hoi,
    wat weer een leuk verslag heb je geschreven en wat beleef je veel.
    En verder....... Welkom straks in DRACHTEN!!!!! Gezellig dat jullie hier komen wonen. Melissa wij wensen je heel prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Groetjes Koos , Henny, Jelle en Berber.
    P.s Hoop dat je ook onze kerstkaart nog op tijd krijgt.

  • 23 December 2010 - 20:10

    Buurvrouw Gerda.:

    Hallo Melissa,
    wat weer een geweldig verslag!
    je maakt ook zoveel mee!
    ik mag me nu nog je buurvrouw noemen, moet er nog even niet aan denken dat jullie hier straks niet meer wonen, wil je verhalen nog wel een keertje horen natuurlijk!

    nou wij wensen jou en je familie daar
    een fijne kerst toe en een geweldig 2011!! gr hendrik gerda bas en jeroen.

  • 25 December 2010 - 05:23

    Froukje H.:

    Hi Melissa,
    Vrolijk Kerstfeest!
    Bedankt voor het super gezellig te lezen ( net of je het zelf beleeft) verslag. Groetjes!
    PS
    Je kunt er altijd nog een vriendje zoeken en t.z.t. terug gaan.
    Je ouders komen vast ook, vinden verhuizen niet erg. ( ha, ha...)

  • 29 December 2010 - 06:02

    Tess:

    hey melissa,
    ik lees je blog elke keer =) vind het leuk om te zien dat er zoveel hetzelfde is enzo! Zou ik misschien je email-adress mogen, kunnen we een beetje contact houden =) misschien leuk.. tenzij je dat niet wilt natuurlijk :P
    groetjes tess (Tess92.waarbenjij.nu)

  • 04 Januari 2016 - 17:11

    Kim:

    haha omg ik woon in drachten. En ik weet dat dit echt heel laat is in 2016 maar waar woon of woonde je na je uitwisselingsjaar in drachten want misschien woon je wel vlak bij mij!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

Mijn high school jaar

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2011

Het laatste..

27 April 2011

PROM!

12 Maart 2011

Hollywood + Disneyland

02 Februari 2011

De mooiste beelden ooit gezien!

22 December 2010

Al weer halverwege
Melissa

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 869
Totaal aantal bezoekers 75445

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 18 Mei 2011

Mijn high school jaar

Landen bezocht: