Fallbreak en meer ... - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu Fallbreak en meer ... - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu

Fallbreak en meer ...

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

06 November 2010 | Verenigde Staten, Phoenix

Het gaat nog steeds super goed met mij! De tijd vliegt voorbij, en m'n engels word steeds beter (en m'n nederlands/fries slechter :P) School is nog steeds top, al verbaas ik me steeds meer over hoe 'apart' het is. Proefwerken: of de leraar geeft alle antwoorden, of je mag het met de hele klas maken, of je krijgt het proefwerk met antwoorden een week van te voren om te leren, of je mag het proefwerk overdoen. Hmm.. niet echt bepaal wat ik gewent was op Havo, maar opzich wel super chill! Huiswerk: als je het maakt, krijg je extra credit (extra punten bij je percentage, 100-90 = A, 90-80 = B enz.)Maarja als je die extra punten niet nodig hebt, hoef je dus helemaal geen huiswerk te maken!

We hadden fallbreak van 4 okt. tot 10 okt. Ik zal even wat vertellen over wat ik allemaal gedaan heb, tijdens de vakantie.

We zijn naar een groot speelparadijs geweest. Na de eerste beste atractie, was ik al poepie misselijk. Was een of ander raar draaiding, waar ik beter niet in had kunnen gaan! Er waren allemaal kleine achtbaantjes, en heel veel spelletjes. Emilee, sarah en zack (neefje) vonden het geweldig (en ik stiekem ook wel) We hebben een erg leuke middag gehad.

Ook zijn we naar het science museum geweest. Het is een soort 'NEMO Amsterdam' Er was ook een soort bioscoop, waarbij het beeldscherm op het plafond was als een soort koepel. En dan werd er een film afgespeeld waarbij je in een achtbaan zat, dus je kon als je omhoog ging de blauwe hemel boven je zien, en als je naar beneden ging zag je mensen onder je lopen. Was erg apart.

De rest van de vakantie, lekker thuis dingetjes gedaan, zoals kamers verfen, dingen doen met sarah en emilee en turnen (ze stoppen hier niet in de vakantie)

Maandag 11 okt. haalde m'n tante me uit school, wat een beetje apart was, want normaal gesproken haalt alan me op. Ze vertelde me dat tricia in het ziekenhuis lag, omdat ze hele erge hardsteken had, en dat haar gezicht een soort verlamming had. Ik heb met m'n tante emilee en sarah uit school gehaald, en we zijn naar het ziekenhuis gegaan. Ze hadden allemaal tests gedaan, maar konden niks vinden. Om een uur of 11 was tricia gelukkig al weer thuis.

We zijn er trouwens achter gekomen dat 2 van onze jonge katjes helemaal geen meisjes zijn! Lolo en lili zijn jongens, dus daar hebben we de namen maar even van veranderd :P Lolo (mijn kat)= Maikel en Lili = Derek

Zaterdag 16 okt. zijn we naar een pompoenen farm geweest. Echt duizenden pompoenen, en heel veel dieren die je kon zien/aaien. Ook kon je een doohof doen door een maisveld, dus wij dachten leuk doen we! Nou leuk was het niet bepaald. We hebben totaal 2,5 uur in dat veld gelopen en het was ong. 40 graden. Toen we eindelijk de uitgang hadden gevonden hebben we pompoenen gekocht voor halloween.

Zondag 17 okt. zijn we naar de State Fair geweest. Dit was een hele grote kermis + dieren tentoonstelling. Het was echt super leuk! Heel veel atracties gedaan, en dieren bekeken. Het was een soort wedstrijd wie de mooiste dieren had. Er waren; koeien, kippen, varkens, konijnen, schapen, geiten, enz. Zowat alles wat je kan bedenken was daar wel.

Ik ben naar de eerste Dance van school geweest! Homecoming. Thuis helemaal klaar gemaakt. De buurvrouw en tricia hadden m'n haar gedaan. 2 vriendinnen zouden me op komen halen. We hebben foto's genomen, en zin naar de dance gegaan. Het was in school, in de gymzaal. Het was best anders dan onze schoolfeesten in Nederland. Geen alcohol, een strikte dresscode, en last but not least..... SALSA MUZIEK! Er zitten heel veel hispanic mensen bij mij op school, mensen van mexicaanse afkomst, dus die hebben lekkere losse heupjes! Dat vond ik niet echt geweldige muziek, maar was wel een geslaagd feest!

HALLOWEEN!! Dat was echt geweldig, echt super jammer dat wij dat niet in Nederland doen. Al die kostuums en decoraties, echt super leuk. Alhoewel is het trick or treat gebeuren toch meer voor kleine kinderen. Het is een soort sintmaarten, je gaat van deur naar deur en zegt trick or treat en dan krijg je snoep! Zaterdags hebben we trunk or treat gedaan. Dan ga je niet van deur naar deur om snoep te halen, maar van auto naar auto. Dit was georganiseerd door de kerk, omdat sommige buurten niet veilig zijn om trick or treat te doen, dus hebben ze dit georganiseerd. We gingen verkleed naar een groot parkeerplaats waar mensen dan stonden met hun auto, waar ze dan snoep uitdeelden vanuit hun kofferbak (trunk). Daarna zijn we nog naar een soort luchtballon show geweest, waar de kids nog meer snoep konden verzamelen. Het was erg leuk om iedereen in z'n kostuum te zien.

Zondag was het echt halloween. S'ochtends hebben emilee en ik een hele grote pompoen op het midden van de straat getekend met stoepkrijt. Vanavond nog even met de buurtkinderen trick or treat gedaan, en daarna naar een feest. We gingen allemaal halloween spellen doen. Mijn favoriet was de pinata! Dat zie je heel vaak op homevideo's. Dan moet je geblinddoekt met een honkbalknuppel op een soort papiermache bol slaan, en als je het stuk slaat, komt er snoep uit! (jaa nog meer snoep :P)

Wist je dat:
- Alle lijnbussen hier fietsendragers voor op de bus hebben.
- Als ik hier pin, dat ik dan door een drive-in ga! Net als bij de mac-donalds!
- Ze hier zelfs drive-in bioscopen hebben. Dan rijd je met je auto een parkeerplaats op. Waar dan een heel groot scherm is, waarop de film wordt afgespeeld.
- De popcorn hier niet echt lekker is. Ze doen er eerst zout op, en dan nog eens suiker. (bleh)

Laat een berichtje achter svp!

Liefs,
Melissa

  • 06 November 2010 - 01:28

    Baukje:

    Melis!

    Ben zo jaloers op wat jij allemaal beleeft daar! Vind het leuk om al je verhalen te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven van wat je allemaal meemaakt in Phoenix!

    Halloween lijkt me echt super leuk! Zouden we hier ook moeten doen. Ik ben zelf met Halloween in Walibi geweest. Daar was alles in teken van Halloween en waren er super toffe spookhuizen en renden er enge verklede mensen achter je aan met een kettingzaag! Haha

    Wil je snel weer even spreken op msn ofzo! Lees namelijk niks in je verslag over de leuke jongens op school!
    Maar ik ga nu maar lekker slapen.

    Tot snel!

    Liefs van hier

  • 06 November 2010 - 13:03

    Janine :D:

    Hee meliss :D
    Nou alles goed zo te lezen. Ik moet zeggen ik ben trots op je die pompoen ziet er schitterend uit haha :D nee echt hij is heel eng :P was het de bedoeling dat hij op een kat leek?xD krabbel maar terug of mail :D

    liefs(K)

  • 06 November 2010 - 13:29

    Henny Boschma:

    hey melis,
    Altijd weer leuk om te lezen wat je nu weer allmaal beleeft hebt.Kan mw voorstellen dat de tijd voor jouw daar erg snel gaat. Je zag er trouwens super uit in je halloween kostuum. Hier in Friesand / drachten gaat alles goed. Hier is het herfst en vies en regenachtig weer , maar ik kan me van jouw voorstellen dat je regen soms prettig vindt met die warmte daar en met 40 graden en dan in een veld lopen lijkt ook mij geen pretje.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhalen
    Veel plezier daar en ps vergeet je fries niet hoor . Oant Sjen mar wer. Henny Boschma

  • 06 November 2010 - 15:25

    Heit En Mem:

    He meid,je hebt weer een mooi verhaal geschreven en mooie foto,s gemaakt,spreek je snel.
    Heit & Mem

  • 06 November 2010 - 16:39

    Marlieke:

    Hee Melissa!

    Het is even een tijdje geleden dat ik een berichtje heb achtergelaten, maar ik lees al je berichten trouw hoor! Ik vind het grappig om al jouw ervaringen te lezen daar in dat gekke Amerika! Met hun drive-in pinautomaten! :P

    Wat leuk dat je Halloween op z'n Amerikaans hebt gevierd. Lijkt me heel apart. Wat had je trouwens een leuk kostuum!

    Heb nu al weer zin in je volgende verhaal uit het verre en warme Phoenix!

    volgende keer een drive-in kledingwinkel ofzo? haha!

    liefs!

  • 07 November 2010 - 11:16

    Ilse:

    He hoi hoi!
    Wat geweldig om je verhalen en belevenissen weer te lezen. Genieten hoor! De foto's van Halloween heb ik de kinderen in de klas ook even laten zien. Ze vonden het helemaal geweldig!
    En die toetsen bij jullie... zouden ze hier ook wel willen (haha)
    Leuke foto's allemaal, vind het fijn om te zien en te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat het goed met je gaat. Hier ook alles prima. De lampions zijn gemaakt en volgende week gaan we drie avonden met het team een musical opvoeren. Dat is dan ons Sint Maartenfeeest op school. Kortom, ook genieten dus. He Melissa, nog veel plezier met alles!
    Groetjes uit Sneek,
    Ilse

  • 09 November 2010 - 18:02

    Gerrie:

    Hee Melissa!
    Nog geen bericht achter gelaten, dus eens moet de eerste keer zijn dacht ik zo!
    Zo te zien heb je het erg naar je zin daar in de USA! Lees trouw je berichten al moet ik soms er een paar dagen over doen omdat ik geen tijd meer heb haha! JE hebt er al weer een flinke tijd opzitten. Die foto's van die kostuums en pompoenen zijn geniaal:P Jammer genoeg hebben wij geen halloween;)
    Veel plezier daar nog, en succes op school daar!
    Leafs ût Fryslân(K)

  • 10 November 2010 - 17:40

    Riekus En Grietje:

    Hoi Melissa

    wat weer een prachtig verhaal,ik weet nog dat Erik halloween ook prachtig vond.vorige week heeft hij in zijn winkel albert heyn in leeuwardenmet de kinderen uit de buurt ook pompoenen gemaakt.

  • 11 November 2010 - 21:20

    Gerrie Oosterbaan:

    Melissa, ik zag bij de reacties dat er nog een Gerrie is dit jouw volgt. Vandaar deze keer de achternaam erbij. Je moeder vertelde dat je weer een nieuw verhaal had geschreven en dat wil ik natuurlijk graag lezen. Het is hier slecht weer, vandaag Sint Maarten, de optocht ging niet door en er is niemand bij de deur geweest. Daar zit je dan met je voorraad snoep, geen probleem, het komt wel op. Wel sneu voor de kids. Halloween is wel heel bijzonder daaro als ik dat zo lees en dat gedoe uit die koffer ook, heel apart.Ideaal met die proefwerken maar wel erg vreemd. Dat is straks (duurt nog heel lang) wel anders als je hier weer een opleiding gaat volgen. Dat Fries komt wel weer, fijn dat het met het Engels zo goed gaat. De baby had je nog niet een weekend gehad, zei je vader.
    Wij zijn al bezig met de voorbereiding voor de gymnastiekuitvoering, vreemd dat jij daar niet bij bent. Het weer is daar nog fantastisch, hoorde ik. Heerlijk, geniet ervan. Groetjes

  • 11 November 2010 - 21:23

    Gerrie Oosterbaan:

    O ja, zo'n drive-in disco, dat zag je vroeger vaak in films.
    Lijkt mij helemaal te gek. Tjitske de Jong was in Thailand, daar zit je in de bios in een grote relax-stoel met hapjes en drankjes, dat lijkt mij ook wel wat. Vorige week nog naar de bios geweest, gewoon in Heerenveen maar ook heel leuk.

  • 03 December 2010 - 09:23

    Froukje Hartmans :

    Jeetje Melissa Brouwer, wat gebeurt er allemaal met jou. Ik ben diep onder de indruk van jouw geweldige stories meid en bijzondere activiteiten. Heel anders dan bij ons.
    En nu moet de Santa Claus nog landen. Sieuwke en ik moeten toch geregeld aan jou denken, we hebben het er vaak vrijdags even over, na turnen. Ze zullen je zaterdag missen met het groepsspringen. Trouwens weet je al dat het hier lekker koud is....en er lag vanmorgen weer sneeuw. Nou veel plezier met de komende feestdagen. Liefs van ons allemaal ! PS Wist je al dat er een website komt van gv hercules, Jeroen is er druk mee aan de slag. Leuk hé.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

Mijn high school jaar

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2011

Het laatste..

27 April 2011

PROM!

12 Maart 2011

Hollywood + Disneyland

02 Februari 2011

De mooiste beelden ooit gezien!

22 December 2010

Al weer halverwege
Melissa

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 14814
Totaal aantal bezoekers 75470

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 18 Mei 2011

Mijn high school jaar

Landen bezocht: