Aanmelding + aanname - Reisverslag uit Oldeboorn, Nederland van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu Aanmelding + aanname - Reisverslag uit Oldeboorn, Nederland van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu

Aanmelding + aanname

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 Mei 2010 | Nederland, Oldeboorn

Al erg lang zat ik met het idee om een jaar naar Amerika te gaan, omdat ik graag een tourisme opleiding zou willen doen. Deze opleiding is op het HBO alleen maar in het engels, en aangezien dat niet mijn sterkste vak is zou High school de perfecte oplossing zijn! Eerst heb ik nog erg lang gezocht naar een andere studie, maar toerisme is toch echt wat ik wou.

Op 15 maart 2010 was de deadline van de High school inschrijving.(organisatie:INTERLANGUAGE) Ik heb me 14 maart ingeschreven en kreeg de volgende dag direct bericht dat ik op gesprek moest komen in Rotterdam. De volgende dag ben ik met m'n ouders naar Rotterdam gegaan. Daar hadden we een kennismaking gesprek en moest ik een engels intervieuw doen. Ik was door de Nederlandse organisatie aangenomen.(nu Amerika nog)

We moesten alles regelen binnen één week. Ik had een gezondheidsverklaring nodig van de dokter, een paspoort en referenties van leraren. Verder moest ik al mijn schoolcijfers vertalen in Amerikaanse cijfers (A,B,C,D,E), ik moest een brief schrijven en ik moest een fotoboek maken voor mijn toekomstige gastgezin. Ook mijn ouders moesten een brief over mij schrijven voor mijn gastgezin. Wat ik wel leuk vond, was dat mijn ouders ook moesten tekenen voor eventuele rijlessen die ik kan krijgen op school. (in Amerika mag je autorijden op je 16e!)Verder moesten we heel veel dingen tekenen en invullen. (vooral veel regels waar ik me aan moet houden!) Als ik aangenomen wilde worden moest ik slagen voor een SLAP-test, dit was een Engelse lees/luistertoest. Deze toets was echt super makkelijk, dus daar maakte ik me geen zorgen over.
Gelukkig was alles na een week af en heb ik het opgestuurd.

Daarna begon het lange wachten. De organisatie zei dat het ongeveer 4 weken zou duren voordat ze bericht konden geven over mijn aanname, omdat ze in amerika alles nog uit moesten zoeken (geen idee wat, maar oke). Na 5 weken had ik nog geen bericht, dus heb ik naar Interlanguage gebeld. Ze vertelden dat ik op de wachtlijst stond, omdat er te weinig gastgezinnen waren, maar dat ze gister bericht uit Amerika hadden gehad, dat ik van de wachtlijst af was, en dat ze mijn dossier in gingen kijken. Maar weer afwachten dus.

3 mei zouden we op vakantie gaan, dus ik had voor de zekerheid mijn telefoonnummer doorgegeven aan de organisatie, dat als ze bericht zouden krijgen uit Amerika ze me konden bellen. Toen we in de auto zaten werden we gebeld, met het nieuws dat ik aangenomen was, en dat het dus zeker was dat ik ga!! Dit was dus een goed begin van de vakantie !

In juni zal ik bericht krijgen over waar mijn gastgezin woont, en uit welke familieleden mijn gastgezin bestaat (spannend). Ook zal ik dan te horen krijgen naar welke high school ik ga.
Op 15 juni hebben alle high school deelnemers van Interlanguage een Orientation meeting in Rotterdam, dus misschien krijg ik dan te horen in wat voor gezin ik kom en naar welke school ik zal gaan.

  • 12 Mei 2010 - 14:30

    Baukje:

    Super! Nu nog even afwachten wat voor gezin je krijgt! :D

  • 12 Mei 2010 - 17:17

    Kirsten:

    Heeee topper!!
    Benieuwd wat voor gezin je krijgt :D

  • 12 Mei 2010 - 19:15

    Ilse:

    Wat ontzettend leuk en spannend Melissa. Het wordt vast en zeker top! Erik vond het ook echt super!

  • 13 Mei 2010 - 17:01

    Nynke :

    echt geweldig meid dat je dit gaat doen, het word nu echt real. Heel veel plezier daar! Doe je wel de groeten aan Obama van mij? en je moet natuurlijk een echte amerikaan scoren want dat is nog verder weg dan het zuiden van nederland xd oh en nu moeten we engels praten dan kun je ff oefenen.
    Goodbye my friend

  • 17 Mei 2010 - 08:13

    Ingrid:

    Heeei!

    Jeetje wat spannend allemaal! maar wel super leuk zeg!
    Ik wens je al vast heel veel plezier en succes daar=)

    Liefs xx

  • 22 Mei 2010 - 17:40

    Sieuwke:

    Eeecht zoo vet!! ik heb me al aangemeld, dus ik ben benieuwd naar je andere reisverslagen!! succes nog met de examens!
    xxxx

  • 25 Mei 2010 - 15:12

    Marcel:

    Hey cool ja! Nou alvast veel suc6 gewenst en have fun daar! Marcel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oldeboorn

Mijn high school jaar

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2011

Het laatste..

27 April 2011

PROM!

12 Maart 2011

Hollywood + Disneyland

02 Februari 2011

De mooiste beelden ooit gezien!

22 December 2010

Al weer halverwege
Melissa

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 1311
Totaal aantal bezoekers 75473

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 18 Mei 2011

Mijn high school jaar

Landen bezocht: