Laatste lootjes - Reisverslag uit Oldeboorn, Nederland van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu Laatste lootjes - Reisverslag uit Oldeboorn, Nederland van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu

Laatste lootjes

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Juli 2010 | Nederland, Oldeboorn

Ik ben er helemaal klaar voor! Deze week alles afgerond, dus nu mag de tijd wel opschieten. Vorige week vrijdag ben ik met m'n vader en moeder naar Amsterdam geweest voor m'n visum. Ik had allemaal verhalen gehoord, dat het een heel groot gebouw was, met grote hekken, dikke bewakers en hele enge mensen. Maar toen we daar aan kwamen was het een super klein gebouw met een bewaker ervoor, die zelfs van Velzen nog wel aan kon. M'n ouders mochten niet mee naar binnen, dus ik ging alleen. Toen ik eenmaal binnen was, ging het allemaal vrij snel, en de mensen waren redelijk aardig.

Zaterdag had ik m'n party, ik had een groot feest voor mijn verjaardag, afscheid en omdat ik geslaagd ben. De meeste mensen die ik uitgenodigd had waren er, dus dat was erg fijn. Dan heb ik voordat ik wegga iedereen nog even gedag kunnen zeggen. Het feest was een groot succes. Gelukkig hadden we mooi weer! Om een uur of 11 zijn we nog met een groepje naar drachten op stap geweest, dit was ook super!

Vandaag bezig geweest met m'n koffer (wat een hel!) Vorig jaar was de kofferregeling dat je 2x 30 kilo mee mocht nemen. En natuurlijk, nu ik naar Amerika ga, is het dit jaar verlaagd naar 1x 23 kilo! Ik was al eerder een beetje bezig geweest met inpakken, dus ik dacht ik weeg 'm even: 21 KILO (en toen zaten m'n kleren er nog niet eens in !!) Dus toen heb ik besloten om nog een koffer mee te nemen en daar maar voor te betalen.

Ik mail erg veel met m'n gastmoeder, dat is wel erg leuk, dan krijg ik ook een beetje een idee van hoe ze daar leven en wat hun gewoontes zijn. Ze heeft me al m'n schoolvakken gemaild. Engels,geschiedenis, economie en wiskunde zijn verplicht. Dan moet ik nog kiezen uit biologie,natuurkunde of scheikunde. En dan mag ik nog 3 vakken kiezen uit:
- piano - tekenen
- guitaar - beeldende vorming
- keramiek - fotografie
- koor - dansen
- theater - fitness
- journalistiek - rechten?
- marketing - techniek
Ook mailde m'n 'moeder' dat ze elke winter naar het noorden van Arizona gaan (2 uur rijden) en dat daar sneeuw ligt en ze daar dus gaan skieen/snowboarden/sleeen! Super vet dus! Echt raar dat als je in phoenix zit het 46 graden is, en als je 2 uur rijd het opeens vriest.

Nou ik vind het verhaal wel weer lang genoeg!
XXxx

  • 19 Juli 2010 - 20:50

    Ilse:

    Het schiet al echt op he!
    Leuk Melissa.
    Ik hoorde van mijn ouders dat het feestje erg geslaagd was. Ik wens je alvast een goede reis toe en heel veel plezier en succes toegewenst.
    Hoe kan ik deze site door sturen naar pa en ma. Zij vinden het ook leuk om jouw reisverslagen te lezen.

    Groetjes Ilse

  • 20 Juli 2010 - 09:15

    Baukje:

    Kippie goes USA!!! :D

  • 21 Juli 2010 - 07:21

    Mem:

    Melissa, nog een week en dan zit je in de Boeing 757 200 en vertrek je naar het grote USA, we gaan je natuurlijk vreselijk missen maar hopen dat je een onvergetelijke jaar daar zult beleven, dus geniet nu nog maar even van je aardappeltjes met bloemkool en je balletje gehakt.We houden van je.

  • 22 Juli 2010 - 06:39

    Heit:

    Melissa ,ga lekker genieten,maak er een mooi jaar van ,lekker schaatsen,skieen,en turnen natuurlijk,en niet te vergeten je school,en dan volgend jaar misschien weer "italie"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oldeboorn

Mijn high school jaar

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2011

Het laatste..

27 April 2011

PROM!

12 Maart 2011

Hollywood + Disneyland

02 Februari 2011

De mooiste beelden ooit gezien!

22 December 2010

Al weer halverwege
Melissa

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 75473

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 18 Mei 2011

Mijn high school jaar

Landen bezocht: