Bergen, bergen en bergen ! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu Bergen, bergen en bergen ! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Melissa Brouwer - WaarBenJij.nu

Bergen, bergen en bergen !

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Phoenix

De tijd gaat zo snel! Ik heb allemaal al weer dingen gedaan, dus ik zal maar weer even een verslagje schrijven. Op school gaat het gelukkig al veel beter. Heb al een beetje vrienden gemaakt, en in de les is het altijd wel gezellig. De leerstof is echt heel erg makkelijk, bij je proefwerk mag je of overleggen, of je mag je boek gebruiken. Voor al mijn vakken heb ik al een toets gehad, en gelukkig allemaal goed gemaakt (een A dus). Afgelopen week hadden we een brandoefening op school, waarbij iedereen naar het football veld moest. Ook hadden we de schoolfotograaf voor het yearbook. Op school hebben we erg veel regels, zo hebben we een dresscode (je bandjes van je shirt moeten min. 3 vingers breed zijn, je short/rok moet langer zijn dan je vingers als je je armen naar beneden hebt, en je mag geen shirt aan hebben met ‘’bep. teksten’’ , enz). Ook als we naar de Wc moeten is het een heel proces, je vraagt eerst je leraar of je naar de wc mag, dan moet je je bathroompas inleveren (dat is een papiertje waardoor je credit verliest), dan krijg je van de leraar een heel boekwerk geval mee die je in moet vullen en mee moet nemen naar de wc (omdat je anders door de securety aangesproken word), en als je niet binnen 6 min. Terug bent, moet je ook nog inkomen! (jongens hebben 5 min.!!). Mijn gastouders en ik moeten ook echt voor alles tekenen. Voor elk vak moeten we een plan for succes tekenen (7 vakken + 2 vakken die ik heb gewisseld), we moesten tekenen voor het gebruiken van de computer, tekenen voor dances/schoolfeesten (ik moest tekenen om te beloven dat ik m’n kleren aan zou houden op schoolfeesten, en dat ik niet verder zou bukken dan 90 graden ! HAHAHA) en zo kan ik nog wel 10 dingen opnoemen. (dat zal ik jullie besparen)

Met turnen gaat het ook erg goed, ik heb een soort van promotie gemaakt! Eerst deed ik tumble class, wat alleen maar ‘vloer’ was (alleen maar series springen). Dat was een beetje te makkelijk voor mij zei mijn coach, omdat hij me niet echt veel meer kon leren. Ik vond het wel heel leuk, omdat we een tumble track hebben (Google !!) , waar je echt super vette dingen op kan doen. Ik kan een salto vw, arabier, flik-flak, straksalto halve schroef, salto vw, salto vw!! En dat allemaal in 1 serie Yeaah. Maar nu zit ik dus in een gewone toestel groep, niveau 6/7 wat best wel hoog is vind ik zelf (mis wel beetje te hoog) Maar ik ga het proberen! Ze trainen 4x 3 uur in de week, ik wil niet zo vaak trainen, omdat ik dan geen tijd meer over heb, dus ik train 2x 3 uur.

7 Augustus zijn we met z’n allen naar South mountain geweest. Dat is een berg in Phoenix waar je echt een heel mooi uitzicht hebt over heel Phoenix.

Zaterdag 14 aug. Zijn we met de familie (+ vriendinnetje van Sarah) naar de Slide rock en red rocks in Sedona geweest. Dat was echt zo gaaf! Het was wel een erg lang end rijden, maar het zeker waard. De red rocks zijn eigenlijk gewoon zoals het het als zegt, Rode bergen. Maar echt super mooi! Nadat we dat hadden gezien zijn we verder doorgereden naar de Slide rock, dat is een berg die heel glad is. Er stroomt door de berg een rivier, met op de bodem glad spul waardoor het een soort glijbaan wordt! Dat was ook echt super! Emilee en Sarah vonden het ook geweldig, dus we zijn wel 50x op en neer geweest. (wat niet echt heel goed voor mijn’’ booty’’ was. )
Gister (20 aug.) ben ik met Tricia, Emilee en Sarah naar een vrouwen basketbal wedstrijd geweest. Het was echt zo leuk! Het spel opzich was niet echt heel bijzonder, maar de sfeer was echt super, met muziek, dans, mascottes! We hadden kaarten gekregen van Tricia haar werk, en hadden een eigen tribune in het stadion. Echt super relext, met een badkamer en een kleine bar ! Na de wedstrijd heb ik met Em en Sarah nog handtekeningen gescoort (geen idee van wie, maar de girls waren er blij mee!)

Vandaag hadden we een meeting van Aspect (exchange foundation in USA). We moesten om 10 uur aanwezig zijn bij een gastgezin, een uur van ons vandaan. Toen we aankwamen, even kennis gemaakt met de andere exchange studenten, en toen een presentatie gehad van onze begeleidster. (regels, afspraken en tips) Bijna alle exchange students kwamen uit Noorwegen! Dat was dus een hele klik. Ik ben maar bij de Duitsers gaan zitten, haha, die waren wel heel aardig. De familie waar de meeting was, had echt een super mooie thuis, met een zwembad natuurlijk (+ glijbaan!) waar we natuurlijk ook even goed gebruik van hebben gemaakt ! Het was wel erg leuk om andere studenten te ontmoeten, en om te kijken wat zij allemaal al gedaan hadden en wat hen opviel. In September gaan we met z’n allen naar een American football game.
Wist je dat:
-Ik gister pas voor het eerst iemand heb zien roken! (Er zijn hier heeeel weinig mensen die roken)
-We de eerste schoolweek alleen maar uitleg over regels, regels en nog eens regels hebben gehad, en dat bijna alle regels deze week al zijn overtreden, maar dat er niks tegen gedaan word.
- Er hier super veel kauwgom gegeten word! Echt, het is niet normaal hoeveel mensen kauwgom eten. Op school in de les, in de supermarkt achter de kassa en zelfs op turntraining hebben de trainsters/trainers kauwgom in (BAH!). En dan niet gewoon kauwen, nee, als er iemand achter in de klas met kauwgom in zit, kun je het voorin horen. Tsja het is maar wat je opvalt.
- Er hier heel veel motorrijders zonder helm rijden :O (Helm is hier niet verplicht, maar in California weer wel!)

Bedankt voor het lezen, en laat even een berichtje achter SVP !!
Xxxx Melis

  • 22 Augustus 2010 - 07:33

    Sieuwke:

    Waauh Mellisaa! Wat vet, ik heb natuurlijk al je reisverslagen al gelezen maar vet vet vet!!
    En leuk dat je ook nog dingen gaat doen met de andere exchange sutdents!
    Hoop snel weer een reisverslag te lezen :)
    xxxx

  • 22 Augustus 2010 - 08:40

    Ilse:

    Lieve Melissa,
    wat geweldig weer om je verslag te lezen. Ik geniet ervan. Wat maak jij veel mee zeg, super hoor! Wat een mega ervaring. En al die regeltjes..... morgen begint mijn leventje voor de klas weer... ik kan wel wat regeltjes gebruiken, die van dat bukken, hahaha. Fijn om te lezen dat het op school al wat beter gaat, uiteraard is het wennen. Maar het komt allemaal goed! Heerlijk dat je nog lekker aan het turnen bent. En je beleeft ook nog genoeg andere leuke momenten, fijn meid! de foto's zijn ook prachtig.
    Heel veel succes met alles en ik wacht het nieuwe verslag maar weer af, leuk, leuk!
    Groetjes Ilse

  • 22 Augustus 2010 - 10:07

    Marlieke:

    Hee Melissa!
    Wat heb je al weer veel meegemaakt! Mooie foto's ook trouwens! Ben je al een beetje gewend aan de hitte?
    Voor mij begint school jammer genoeg ook maandag. Ben echt hartstikke zenuwachtig... Maar nog lang niet zo erg als jij denk ik, een paar weken geleden!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag! Het is erg leuk om te lezen.
    Liefs, Marlieke

  • 22 Augustus 2010 - 12:54

    Iris:

    Wat leuk dat ze al die dingen met jou gaan kijken!
    haha echt raar al die regels zeg, voordat je op die wc zit zijn er zeker al bijna 5 minuten voorbij :P
    dan is het hier toch echt veel minder streng allemaal!
    Al die zwembaden in achtertuinen daar klinken echt chill haha.

    kus

  • 22 Augustus 2010 - 15:31

    Nynke:

    wow melis hahaha dat van de wc echt omg wat ernstig dat je daar zo'n heel regel ding voor moet gaan doen haha nouja het zal wel nodig zijn blijkbaar en met het schoolfeest moet je ditkeer wel je kleren aanhouden, weet dat je dat niet gewend bent maar voor deze x is het toch wel handiggg! xxxx

  • 22 Augustus 2010 - 15:32

    Nynke:

    ho shit ik zet duizend x hetzelfde perongeluk hahaa ik ben echt een beetje een kneus, jue kan het ook niet weg halen sorry voor de stalkinggg:$ xxx

  • 22 Augustus 2010 - 15:35

    Nynke:

    haha grapje nu doe ik het weer.. ben een beetje een dombo maar nu heb je tenmisnte wel reacties op je reisverslag!(A) haha excuse meee!:$

  • 22 Augustus 2010 - 15:42

    Baukje:

    Lieve Melis!

    Dat klinkt echt super allemaal!! :D De foto's zijn ook super!

    Wat zou ik graag naar zo'n basketbal wedstrijd gaan en al helemaal graag naar een American Football wedstrijd!! Dat lijkt me echt super vet!
    Ik ga zelf rugbyen straks in Groningen! :D

    Fijn om te lezen dat je overal al een beetje aan het wennen bent en dat het goed gaat op school.

    Ik vind het erg leuk om je verslagen te lezen en je foto's te bekijken! Kijk weer uit naar je volgende reisverslag!

    Heel veel plezier!

    Veel liefs vanuit Friesland! <3

  • 22 Augustus 2010 - 15:44

    Baukje:

    Wat heb jij opeens veel reacties gekregen, ondertussen dat ik aan het typen was!

    Wat is Nynke toch ook een drolletje.. :P

    Succes met die regeltjes! En.. Houd je kleren aan! :|

  • 23 Augustus 2010 - 15:39

    Esther:

    Heey Melis,

    Jemig, wat heb je het leuk zegg!!! Ik wil je bijna achterna gaan!!:P Volgens mij heb je een heel leuk gastgezin! Ik vind het ontzettend leuk om je verslagen te lezen!!

    xx

  • 24 Augustus 2010 - 07:59

    Henny Boschma:

    hey melis,
    ik hoor al echt een amerikaanse toon in je verhaal hahahha. Meid wat beleef je al veel in korte tijd. Ik geniet van het lezen van je veslagen en blijf je volgen. zie uit naar het volgende verslag. groetjes maar weer uit Drachten van ons allemaal

  • 24 Augustus 2010 - 23:06

    Gerrie Oosterbaan:

    Hoi Melissa,

    Wat weer een leuk verslag over de bergen. Wat leuk, zo'n glijbaan.
    Hoorde al van je mem dat het al wat beter gaat op school. Wat een regeltjes allemaal, heb je wel een goeie centimeter en wordt dat ook nagemeten en wat een gedoe met die pasjes. Hollen naar de wc dus, dan heb je wat meer tijd. Het gaat dus goed met het turnen, hartstikke mooi. Fantastische foto's, mooi die rode bergen, heel apart. Ja, Friesland is wel heel iets anders. Het regende en waaide hier vandaag flink,is het daar nog zo warm? Het is hier inmiddels 1 uur 's nachts, terwijl ik dit typ. Ik zie nu alweer uit naar je volgende verhaal. Groetjes, ook van de rest van de fam.
    Bye, bye


  • 24 Augustus 2010 - 23:10

    Gerrie Oosterbaan:

    De toets dus ook gehaald. Knap hoor, een A

  • 01 Oktober 2010 - 11:18

    Mariska:

    Hee melissa,
    ik heb even al je verslagen gelezen en het klinkt allemaal heel leuk en gezellig :d ik wens je nog veel plezier in Amerika en ik lees binnenkort de nieuwe berichten wel weer! Wat leuk dat je daar ook op turnen zit! dan ben je straks vet goed :$
    xx mariska wurtz (zusje van ingrid)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

Mijn high school jaar

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2011

Het laatste..

27 April 2011

PROM!

12 Maart 2011

Hollywood + Disneyland

02 Februari 2011

De mooiste beelden ooit gezien!

22 December 2010

Al weer halverwege
Melissa

Actief sinds 11 Mei 2010
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 75473

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 18 Mei 2011

Mijn high school jaar

Landen bezocht: